skolan

Okej, ska berätta lite mer utförligt om första dagen och mina klasser. Dagen började med att Debbie hade gjort våfflor, stekt korv och bacon till frukost. LYX. Skoldagen började med matte. Det var en tjej där som började prata med mig men fick inga bra vibbar av henne riktigt. Men iallafall, läraren verkar skön. Dock hade vi ett test idag och jag fattade inte så mycket p.g.a. språket och alla dessa helt ologiska mått och vikter. Men det gör inget för han sa att ingen skulle få bra på detta för vi inte hade lärt oss detta än, men det verkar inte så svårt. Provet var liksom att man skulle kryssa i A,B,C,D eller E. 20% att man får rätt alltså. Amerikanska skolan är skrattretande!
 
Sen hade jag TV production och jag gillar INTE den här klassen. Bara freshmens och tre tjejer. Läraren gillar jag dock.

Sedan har jag Foto och detta är en av mina favoriter. Sitter med några som är jätte snälla! Läraren är väldigt udda men jag älskar honom ändå. Han verkar så himla snäll.
 
Sen har jag Historia. Läraren har tydligen inte så gott rykte men hon ska tydligen älska utbytesstudenter. Berättade för henne idag att jag var från Sverige och då sa hon några ord på svenska. Haha, hon hade tydligen varit där några gånger så det är najs. Dock har jag ingen jag pratar med i denna klassen, men det kanske kommer senare. 
 
Efter Histora har jag soccer. Slappaste klassen och läraren säger att det räcker att vara där så får man ett easy A! Även om det bara är tre tjejer så gillar jag klassen mycket. Alla är så snälla i den klassen.
 
Sedan är det lunch, och det är KAOS. Haha men fick iallafall min mat som var en spicy chicken sandwich och en liten sallad. När jag öppnade paketet var det bara en trött hamburgare med friterad kyckling i och ingenting annat. Så imorgon provar jag något annat! Åt lunch med Heidi (den norska utbytesstudenten) som är jätte gullig och Patrik från Tyskland. Det är chill att ha någon att sitta med haha!
 
Sista är english och här har jag inte direkt någon att prata med heller än. Men läraren verkar genom snäll. Självklart är det svårt men de andra verkar inte heller vara de vassaste knivarna i lådan om man säger så. Så det är nog lugnt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0