känslor om mitt år

Hej! Det har varit något fel på blogg.se så har inte kunnat blogga. Men nu funkar det igen! Nu går tiden väldigt fort ska jag tala om. Om bara 41 dagar så ska jag åka hem. Det är ingenting om man tänker på hur länge jag varit här. Det är lite blandade känslor med att komma hem. Självklart längtar jag hur mycket som helst efter alla och mitt svenska liv. Men grejen är ju den att jag aldrig kommer få tillbaka det livet jag lever här. För det är faktiskt så, man skapar ett helt annat liv. Så hur mycket jag än saknar alla så kan jag inte låta bli att vara lite ledsen också. Jag kommer aldrig mer leva det här livet och det känns väldigt konstigt. Ibland känns det som om jag bara ska hem till Sverige ett litet tag och sen åka tillbaka. Fast det hade jag nog inte klarat. Ett år till här. Man ställs inför nya utmaningar nästan varje dag och jag har fått känna känslor jag inte ens visste existerade. Jag har fått gå ur min "comfortzone" hela tiden och jag har blivit tvungen att göra mycket pinsamma saker. Ett utbytesår är ingen dans på rosor. Det är väldigt många svåra stunder men också många bra. Ibland så känner man bara att "Gud, det hade vart så gött att bara vara hemma nu", men när jag ser tillbaka på dem stunderna så är jag så glad att jag faktiskt hade några sånna. För det har fått mig att växa som person! Jag är sjukt stolt att jag har klarat mig här borta helt själv. Jag kom faktiskt utan ha någonting att luta mig mot!
 
mixade bilder från mitt år!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0