desert mountain

Känner att jag börjar komma in i det hela nu. Jag har människor att hälsa på i korridoren, prata med på lektionerna och jag hittar i skolan. Känns skönt. Trivs jättebra på mitt High School. Det är precis som på film och det är väldigt slappt. Ingen bryr sig om dresscode och vi har inte alls mycket läxor. Det lilla jag får gör jag på study hall så jag inte behöver plugga när jag kommer hem. Lärarna är jättesnälla. Min historia lärare påminner väldigt mycket om Camilla Thorstensson och min engelska lärare är sjukt lik Nanne Grönwall. Har också börjat vänja mig vid att vi har security vakter som går runt på skolan. Kändes så knas i början. 
 
Dagen idag var en bra dag, schemat rullade på som det skulle förutom att vi hade brandövning. Känner mig ganska mycket äldre än alla de andra här efterom de är så omogna. Speciellt killarna och tjejerna är lite fjortisar. Tjejerna har ganska mycket smink och de flesta har plattat hår. Bland killarna är det populärt att ha vans med höga sportstrumor, långa baggy shorts, linne/t-shirt och en keps som det står olika lag på. Finns nästan inga fetknoppar! Fattar inte varför för det finns så mycket gott här. Alla är också så himla bra på att ge komplimanger här. Kan inte räkna på alla mina fingrar och tår hur många komplimanger jag fått för mina skor. Man blir alltid lika glad! I helgen ska jag shoppa! Det behövs verkligen känns som jag inte har några kläder nästan. 
 
Jag måste verkligen bli bättre på att ta bilder för att bara läsa text är så tråkigt. Men vill inte känna mig som en turist som tar upp kameran hela tiden. Hoppas ni alla mår bra där hemma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är verkligen hur roligt som helst att läsa det du skriver Alicia, men kul förstås med bilder också. Du får öva:) Skriv till Karin om du behöver tips:) Puss puss

2012-08-15 @ 11:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0