Nyårslöften

Eller ja, mer mål faktiskt. 
 
1. Upplevelser. Jag har bestämt mig för att om jag verkligen vill göra något så ska jag göra det. Jag fattar såklart att man inte kan göra allt men vissa saker vill man mer än andra. Ska verkligen ta vara på tiden som ung och göra olika saker. Orkar inte sitta på ålderdomshemmet och ångra massa saker man inte gjorde.
 
2. Inställing. Har verkligen kommit underfund med att inställning är nästan allt. Om man har en positiv inställning till saker så blir det mycket roligare. Har redan blivit mycket mera postivit. Optimist-Alicia kan ni börja kalla mig
 
3. Täning och hälsa. Jag har ju levt det goda livet här och provat massa nya saker. Detta har resulterat i att jag har lite sämre energi. Så ska försöka äta lite sundare och fortsätta träna så jag bli stor och stark. 
 
4. Skolan. Här borta gör jag inte många knyck i skolan. Detta är chill året nummer 1 för mig verkligen. Så när jag börjar svenska skolan igen ska jag verkligen ge järnet, för tror faktiskt inte jag kommer vara så skoltrött. Har liksom insett hur najs svenska skolan är och hur bra man egentligen har det som får gå till skolan (hejhej optimisten)
 
5. Vänner och Familj. Någonting som jag verkligen har kommit här är hur mycket jag tycker om mina vänner och familj. Klart jag har vetat det hela tiden, men har VERKLIGEN insett nu hur bra ni faktiskt är. Så ska göra mitt bästa för att vara en bra vän åt er med och umgås med er så mycket det bara går. Det som suger är ju att alla mina vänner nu tar studenten och man vet aldrig vad de ska hitta på. Men hoppas iallafall att någon är hemma ibland hehe. 
 
6. Fånga dagen. Leva mer i nuet och inte fundera så mycket på framtiden hela tiden. som Emils mamma sa "Allting har sin tid, katekesen har sin tid och ostkaka har sin." 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt underbart Alicia<3 Älskar att du refererar till dina småländska rötter och Emil! Tänk att jag suttit i Astrid Lindgrens soffa hemma på Dalagatan i Stockholm. Hon hade blivit utnämnd till Årets Pantertanr. "Det kommer dröja länge än innan du blir en pantertanr" sa hon till mig.
(Grå Pantern kalladespensionärssidorna i Expressen på den tiden)

2013-01-07 @ 07:27:50
Postat av: mackan

du är för fin

du har plats i mitt rum på campus, bara och hälsa på

2013-01-09 @ 23:27:12
Postat av: Uybytesmamman

Vilka underbara insikter! Klistra in dem i din kalender titta på dem då och då och du kommer att ha ett lyckligt liv! Det är ju det här ett utbytesår handlar om, att se saker från ett annat håll och omvärdera. Ha en fantastisk vårtermin kram Nilla utbytesmamma som sutfar runt på alla bloggar när egna dottern inte uppdaterar så mycket,hihi,

2013-01-17 @ 20:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0